Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

001a.jpg

malowanie i konserwacja - 001a.jpg
Download: 001a.jpg

88 KB

(624px x 672px)

0.0 / 5 (0 głosów)
Głowa Ewy po konserwacji

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

TECHNIKA MALOWANIA FRESKÓW I ICH KONSERWACJA

"Fresco" po włosku znaczy "świeży" i oznacza, że ściana przyjmująca malowidło musi być świeżo otynkowana. Ta technika grawantuje trwałość malowidła. Malarstwo freskowe jest sztuką prawie zaginioną. Dzisiejszy malarz nie ma pojęcia o procesach chemicznych zachodzących w używanych przez niego materiałach. Malarz renesansowy był był fachowcem mającym przygotowanie we wszystkich dziedzinach nauki związanej ze sztuką, od narysowania rysunku perspektywicznego, poprzez przygotowanie zaprawy murarskiej, nałożenie tynku na ścianę, dobór i utarcie w odpowiednich proporcjach surowców chemicznych, dla uzyskania potrzebnej farby. Malarz Renesansu był prawdziwym humanistą - czynnie uczestniczył we wszystkich dziedzinach życia, od nauki i sztuki po filozofię i religię.

Michał Anioł uważany jest za jednego z wielkich mistrzów techniki freskowej. Osiągnął wspaniałe rezultaty. Przez cztery długie lata stał na rusztowaniu w niebezpiecznej i powodującej ból pozycji , wyginając kark ku górze. Tak bardzo przywykł do tej pozycji, że nawet po zejściu z rusztowania potrafił czytać tylko wtedy, gdy trzymał książkę nad głową.
Michał Anioł używał kartonów. Karton jest to naszkicowany naturalnej wielkości fragment fresku, który lekko przykleja się do ściany i ostrym radełkiem, poprzez papier kopiuje się na niej linie rysunku. Drugi sposób skopiowania rysunku polega na zrobieniu na kartonie wzdłuż linii małych otworków i wdmuchnięciu przez nie sposzkowanego węgla drzewnego.

Malując freski Michał Anioł rozprowadzał farby cienką warstwą, nakładając na siebie kolejno kilka powłok rozrzedzonych barwników. Poprzez to uzyskał rzadko spotykany we fresku, niezwykły efekt połysku i przezroczystości. Na malowanie czas miał ograniczony do maksymalnie dwunastu godzin. Musiał je kończyć gdy tynk był jeszcze stosunkowo mokry, aby mogła zajść reakcja chemiczna pomiędzy farbą a tynkiem.. W przeciwnym razie efekt jego pracy byłby bardzo nietrwały.

W 1980r. przystąpionio do gruntownej konserwacji sklepienia Kaplicy Sykstyńskiej.
W jej trakcie pokazało się jak niszcząco mogą działać na malowidła takie czynnki jak pochodząca ze świec sadza, woda, brud czy ingerencja człowieka. Teraz, gdy to wszysko zostało ze sklepienia usunięte, widzimy jak bogata jest jego kolorystyka. Michał Anioł wiedział, że w przypadku fresków jedynie użycie najczystszych barwników mineralnych daje gwarancję pomyślnego przebiegu procesów chemicznych i trwałości uzyskanych barw.

Poniżej sami Państwo możecie ocenić artyzm samego MICHAŁA ANIOŁA, a także pracę ekipy konserwatorskiej, dzięki której stało się to możliwe.
Inne pliki do pobrania z tego chomika
malowanie i konserwacja - 002d .jpg
Sybilla Libijska po konserwacji
Sybilla Libijska po konserwacji
malowanie i konserwacja - 002.jpg
Sybilla Libijska przed konserwacją
Sybilla Libijska przed konserwacją
malowanie i konserwacja - 001a.jpg
Głowa Ewy po konserwacji
Głowa Ewy po konserwacji
malowanie i konserwacja - 001.jpg
Głowa Ewy przed konseracją
Głowa Ewy przed konseracją
malowanie i konserwacja - 000a.jpg
Sybilla Delficka (po konserwacji)
Sybilla Delficka (po konserwacji)
malowanie i konserwacja - 000.jpg
Okładka książki z której korzystałam
Okładka książki z której korzystałam
malowanie i konserwacja - 002b.jpg
Konserwator oczyszcza Sybillę Libijską
Konserwator oczyszcza Sybillę Libijską
malowanie i konserwacja - 007.jpg
Konserwator naprawia poważne uszkodzenie sufitu
Konserwator naprawia poważne uszkodzenie sufitu
malowanie i konserwacja - 005.jpg
Dawid i Goliat przed konserwacją
Dawid i Goliat przed konserwacją
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności