-
3 -
55 -
249 -
659
4689 plików
5019,23 GB
PREZENTACJA C4 GRAND PICASSO
PREZENTACJA C4 GRAND PICASSO 1,6HDI
CITROEN C4 GRAND PICASSO - test i jazda
CITROEN C4 GRAND PICASSO-JAZDY PRÓBNE
NOWY TEST C4 PICASSO
C4 PICASSO - TEST
SMARTFON NA KÓŁKACH
AUTO BEZ ŚCIEMY
WEEKEND PO FRANCUSKU
WSZYSTKO CO CHCECIE WIEDZIEĆ O C4 PICASSO
Citroen C4 udowadnia, że powiedzenie „Francja – elegancja” nie bierze się znikąd. Jego wyszukana stylistyka prezentuje się tak, jakby została przeniesiona z auta pozycjonowanego jedną lub kilka klas wyżej. Oryginalnie zaprojektowane reflektory i lampy tylne, chromowane akcenty umieszczone tu i ówdzie oraz wyraźne przetłoczenia boczne idealnie współgrają z dostojną bryłą nadwozia. Elegancka stylizacja, jaką ozdobiono nadwozie, znalazła swoje zastosowanie także w kabinie pasażerskiej. Stylowo zaprojektowany kokpit wzbogacono o kilka nowoczesnych rozwiązań (z elektronicznymi zegarami na czele), a całość ozdobiono doskonałymi materiałami wykończeniowymi. Dzięki temu wnętrze, podobnie jak nadwozie, swoim ekskluzywnym charakterem aspiruje do wyższych segmentów aut. Co ważne, we wnętrzu Citroena C4 jest nie tylko bardzo ekskluzywnie, ale i całkiem przestronnie. Dla każdego z podróżnych wygospodarowano przyzwoitą ilość miejsca.
Na pierwszy rzut oka Grand jest zdecydowanie większy od swojego poprzednika, jednak to tylko złudzenie optyczne. Długość samochodu pozostała bez zmian i wynosi 4597 milimetrów. Zmienił się rozstaw osi – 2840 milimetrów to znacznie więcej, niż posiadał dostępny wcześniej model. Dzięki temu pojazd oferuje bezsprzecznie bardziej przestronne wnętrze. Takie rozwiązanie jest zasługą platformy EMP2, którą koncern PSA konsekwentnie wprowadza do swoich pojazdów.
Wersja Grand oferuje nam możliwość przewozu siedmiu osób. Oczywiście traci na tym pojemność bagażnika – zmieścimy tam wówczas co najwyżej dwie małe walizki. Jeśli podróżujemy w piątkę, możemy zabrać całkiem pokaźną ilość bagażu - aż 700 litrów z siedzeniami maksymalnie odsuniętymi do przodu. Wystarczy nawet na najdłuższe wakacje.
Citroen C4 Grand Picasso to jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów na rynku. Z pewnością „kosmiczny” wygląd pomoże mu zdobyć klientów, którzy mogą być znudzeni dotychczasowym wizerunkiem vanów. Co z tym fantem zrobi konkurencja?
Auto jest idealne do dalekich podróży, ale francuscy specjaliści uczynili go miastoodpornym. Dzięki czujnikom parkowania z tyłu i z przodu da się nim wcisnąć w każdą dziurę bez ryzyka uszkodzenia auta. Francuski producent nie zapomniał o tym, że ten okręt ma być komfortowy również dla pasażerów. Osoba zajmująca miejsce na prawym przednim fotelu ma przy kratce nawiewu własne centrum dowodzenia klimatyzacją wyposażone w wyświetlacz. Również pasażerowie drugiego rzędu siedzeń dostali nieco kontroli nad nawiewami – mogą sterować natężeniem strumienia powietrza.
CITROEN C4 GRAND PICASSO - DOM NA CZTERECH KOŁACH
C4 Grand Picasso to kolejny dowód na to, że pracownicy Citroena są szaleni - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wprowadzili oni bowiem na rynek samochodów rodzinnych model, który nie tylko doskonale wywiązuje się z codziennych zadań, ale wygląda jak zaprojektowany w dalekiej przyszłości - zarówno na zewnątrz, jak i w środku.
Wnętrze C4 Grand Picasso oferuje ogromną ilość miejsca. W drugim rzędzie żaden z pasażerów nie będzie miał powodów do narzekań. Mają oni bowiem do dyspozycji 3 indywidualne siedzenia o zakresie regulacji wynoszącym 15 centymetrów, wraz z możliwością zmiany kąta oparcia. Dodatkowe dwa siedziska wymagają dopłaty w wysokości 2000 złotych. Przestrzeń na nogi w trzecim rzędzie jest więcej niż wystarczająca, niestety opadająca podsufitka zabiera nieco miejsca na głowę. Pojemność bagażnika to 700 litrów, ale z siedmioma osobami na pokładzie, zmieścimy tam tylko 2 małe walizki. Ponadto Citroen ma sporą ilość schowków: w drzwiach, pod fotelami pierwszego rzędu, tuż pod siedmiocalowym ekranem, w tunelu środkowym i w podłodze.
NIETUZINKOWE AUTO RODZINNE
O ile wygląd zewnętrzny może być tematem wielu burzliwych dyskusji, o tyle wnętrze C4 Picasso II generacji zamyka usta niemal wszystkim malkontentom. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy tuż po zajęciu miejsca za kierownicą nie są dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze czy brak tradycyjnych pokręteł klimatyzacji. Największe pierwsze wrażenie robi nasłonecznienie kabiny oraz kapitalna widoczność w każdym kierunku. Przednia szyba wcina się głęboko w dach, a o dużej powierzchni szyb bocznych wspomniałem już wcześniej. Dopiero po odpaleniu silnika uwagę kierowcy i pasażerów zwracają dwa ekrany ciekłokrystaliczne.
Rzeczą, którą udało mi się ocenić po pierwszym, dość krótkim kontakcie, jest naprawdę dobre wyciszenie kabiny oraz swego rodzaju spokój, komfort i pewność prowadzenia.
CITROEN C4 PICASSO pierwsza jazda
Auto momentami stwarza wrażenie, jakby płynęło po drodze. Komfort podróżowania jest bardzo wysoki. O pokonaniu jakiejś nierówności czy ubytku w jezdni bardzo często świadczą dochodzące z zewnątrz odgłosy, a nie nieprzyjemne wibracje czy drgania na ciele. Zawieszenie w tym samochodzie odwala kawał dobrej roboty.
CITROEN C4 GRAND PICASSO test
Za projekt wnętrza, twórcom C4 Picasso nowej generacji należy się piątka z plusem. Najwyższą, celującą ocenę przyznajemy natomiast inżynierom. Dlaczego? Dzięki zastosowaniu aluminiowej maski i kompozytowej klapy bagażnika, a przede wszystkim sięgnięciu po zupełnie nową platformę techniczną EMP2 (Efficient Modular Platform 2), konstruktorzy zdołali obniżyć masę własną względem poprzednika o... 140 kilogramów! Ten kapitalny wynik to jednak nieostatnie słowo Francuzów - nowa płyta podłogowa będzie powszechnie stosowana w najróżniejszych modelach Citroena i Peugeota.
Poza kuracją odchudzającą, nowy minivan został poddany także innym zabiegom mającym na celu obniżenie spalania i emisji dwutlenku węgla. Postarano się bowiem o udoskonalenie aerodynamiki nadwozia (współczynnik CdA wyniósł 0,71; współczynnik oporu powietrza Cx=0,31)) oraz usprawnienie samych jednostek napędowych.
KROK W PRZYSZŁOŚĆ
W aucie nie ma żadnych, analogowych wskaźników. Wszystkie żyją w świecie wirtualnym i patrząc na pozostałych producentów – warto oswoić się z tym, bo taka jest przyszłość motoryzacji. Wersją 1.6THP jeździ się łatwo, ponieważ do żwawej jazdy w zupełności wystarczają niskie i średnie obroty – wtedy też motor jest najcichszy, choć i tak jego wyciszeniu nie można wiele zarzucić.
Dzięki dość miękkiemu zestrojeniu zawieszenia samochód nie męczy w długich trasach i całkiem dobrze wybiera nierówności.
Na konferencji prasowej nowy C4 Picasso był prezentowany na tle banerów ze zdjęciami kosmosu, a w pewnym momencie na wydarzenie weszli nawet przebrani astronauci, by zaprezentować wariant 7-osobowy. Ta sceneria idealnie obrazuje charakter nowego C4 Picasso - jest kosmicznym samochodem dla rodziny. Naszprycowany nowinkami rusza na podbój rynku i mam nadzieję, że wszystkie te rozwiązania okażą się trwałe i niezawodne, bo naprawdę umilają życie. Nowy Citroen jest zarówno praktycznym samochodem rodzinnym jak i gadżetem. A chyba każdy facet lubi gadżety.
GADŻET CZY SAMOCHÓD
Citroen Grand C4 Picasso to dynamiczny, świetnie wyposażony, 7-miejscowy samochód rodzinny. Imponuje ergonomicznym i pomysłowym wnętrzem.
Za pierwszym rzędem siedzeń znajdziemy nie jeden, lecz dwa kolejne. Trzeci komplet można schować pod podłogą bagażnika. Miejsca o dziwo tam nie brakuje - po przesunięciu drugiego rzędu nieco do przodu bez problemu zmieszczą się tam dwie dorosłe osoby. Owszem, fotele są o wiele mniejsze, ale miejsca na nogi i nad głową nie brakuje.
Kierowca Citroena może poczuć się jak pilot. Przed jego oczami rozciąga się iście futurystyczny widok: 12-calowy, panoramiczny wyświetlacz, 7-calowy panel dotykowy oraz kilkanaście przycisków na kierownicy.
STATEK KOSMICZNY DLA RODZINY
Znakomitą spuścizną po poprzedniku są ogromne powierzchnie przeszklone. Przednia szyba przeciągnięta hen, hen nad głowę kierowcy potęguje wrażenie podróżowania w bardzo przestronnym aucie. Nie bez znaczenia jest też bardzo szerokie podszybie. C4 Picasso jest jednym z nielicznych samochodów, w których ma się wrażenie nie tyle prowadzenia auta, co sterowania okrętem. Nawet w znacznie większym Fordzie Tourneo nie dało się tego odczuć.
Mniej ekscytująco, ale równie przestronnie jest na tylnej kanapie. Trzy osoby mogą na niej podróżować w naprawdę komfortowych warunkach. I nie mam tu na myśli jedynie dzieci, ale dorosłych ludzi o normalnym wzroście. W długich podróżach przydadzą się duże stoliki chowane w oparciach przednich foteli. Wycieczki umili również duży dach panoramiczny, chociaż nie robi on aż takiego wrażenia jak kolosalna przednia szyba.
CITROEN C4 PICASSO
Trzeba przyznać, że designerzy Citroëna wykonali dobrą robotę. Bywają przecież samochody, które mają karoserię o ciekawej stylistyce, ale nudne wnętrze lub odwrotnie. W Grand C4 Picasso oba elementy wyglądają atrakcyjnie, a przy tym bardzo nowocześnie.
Dalekie podróże całej rodziny Citroënem Grand C4 Picasso to prawdziwa przyjemność nie tylko dla kierowcy. Wyboje się widzi, ale się ich nie czuje. Zawieszenie pracuje z miękkością typową dla francuskich samochodów, a to oznacza, że wszystkie nierówności pochłaniane są nienagannie. Na szczęście podwozie nie jest przesadnie miękkie i na zakrętach nie wyczuwa się nadmiernych przechyłów karoserii.
VAN MOŻE BYĆ ORYGINALNY
Minivan, choćby nie wiadomo jak był piękny i awangardowy, musi przede wszystkim być praktyczny. I Citroen bez dwóch zdań taki właśnie jest. Nowy Citroen C4 Picasso to auto dla wszystkich tych, którzy od minivana oczekują nie tylko maksymalnej praktyczności, ale także finezji. Silnik 1.6 THP (turbosprężarka i wtrysk bezpośredni) o mocy 156 KM bardzo dobrze pasuje do C4 Picasso. Jest cichy, pracuje kulturalnie i zapewnia autu dobre osiągi. Dobre wrażenie robi także sześciobiegowa przekładnia manualna - kolejne przełożenia włącza się lekko i precyzyjnie. Układ kierowniczy ma dobrze dobraną siłę wspomagania i pracuje precyzyjnie.
Citroen C4 Picasso to awangardowo stylizowany, a jednocześnie bardzo funkcjonalny samochód. Ma przestronne, komfortowe wnętrze i pojemny, praktyczny bagażnik. W wersji z silnikiem 1.6 THP ten francuski minivan jest szybki i nie zużywa dużo paliwa.
Pozycja za niewielką, dobrze wyprofilowaną kierownicą jest wygodna, a wnętrze zarówno z przodu, jak i z tyłu - przestronne.
citroen-c4-picasso-1-6-thp-exclusive-test
Pod maską C4 Picasso pracuje silnik o pojemności 1.6 l. Motor został turbodoładowany co pozwoliło konstruktorom na wyciągnięcie z niego 156 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Jeśli ktoś myśli, że auto może mieć jakikolwiek problem z udźwignięciem masy auta i jego członków to grubo się myli. Citroen C4 Picasso z „sercem” o wspomnianej pojemności 1.6 l rozpędza się do setki w 9,0 sekund. Wiem wiem, żadna rewelacja bo są auta, które tyle czasu potrzebują do osiągnięcia 200 km/h, ale jak na auto rodzinne myślę, że i tak jest nieźle i ze spokojem C4 Picasso zawstydziłoby niejedne mniejsze auto. Dużym plusem jest spalanie. Co prawda w cyklu miejskim wynosi ono ponad 8 litrów, ale w trasie ze spokojem przy ustawieniu tempomatu można zejść do ok. 5 litrów.
Co do samego prowadzenia również nie mam zastrzeżeń. Układ kierowniczy bardzo dobrze oddaje to co dzieje się pod kołami auta, a skrzynia biegów pracuje bardzo precyzyjnie, nie pozwalając się pomylić kierowcy co do tego, który bieg ma wrzucić, a który wrzuca. Auto równie dobrze co na prostej spisuje się w szybszych zakrętach.
Auto zadziwia, poraża, prowokuje i nie daje o sobie zapomnieć. Całkiem jak kobieta, która najpierw pośród tłumu przykuwa Twój wzrok a później porywa Ci serce swoim wnętrzem i swoimi możliwościami. Tak samo jest z C4 Picasso. Co jest pewne to fakt, że to auto przyciągnie Twój wzrok. Kolejnym faktem jest to, że Twoje uczucia względem tego wytworu będą mocno podzielone, czy oby nie „za głośny” swoim wyglądem, czy nie jest zbyt krzykliwy, czy oby nie prowokuje zbytnio swoimi kształtami. Po czym jak do niego wsiądziesz i rozpoczniesz rozkoszowanie się jego przestronnością i praktycznością nie będziesz chciał go zmienić na żaden inny. No chyba, że wyjdzie nowy, jeszcze bardziej PICASSO.
citroen-c4-picasso-1-6-thp
Dwa duże ciekłokrystaliczne wyświetlacze umieszczone pośrodku deski rozdzielczej, wyświetlające obraz w wysokiej rozdzielczości robią bardzo pozytywne wrażenie.
Citroën Grand C4 Picasso to model, który oferuje wybór wyposażenia, ergonomię i szacunek dla środowiska naturalnego na najwyższym poziomie.
CITROEN C4 GRAND PICASSO
WYMIARY: długość 4597, szer.1826, wys.1644
Silnik 1.6 THP:
Przyspieszenie 0-100km/h 9,2s
elastyczność 60-100 km/h IV/Vb. 9,87/11,99
elastyczność 80-120 km/h IV/Vb. 10,3/12,99
Poziom hałasu przy 100 km/h 64,6 dB ↑
Zużycie paliwa
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,2/4,8/6,0
Teoretyczny zasięg 950 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)9,1/6,6/7,9
Rzeczywisty zasięg 720 km
Czołowy opór powietrza Cx=0.3.
test właściciela chomika:
zużycie paliwa zależy w dużym stopniu od prędkości np na autostradzie
przy prędkości 100km/h - 5,2 l /100km, przy prędkości 130km/h - 7,0 l/100km
przy prędkości 140km/h - 8,0 l/100km
Średnie zużycie paliwa na dystansie 10tys. km - 8,0 l/100km .
Minimalne zużycie paliwa 4,6 l/100km: przy prędkości 85km/h 6-bieg tempomat
Wady
Wadliwie zaprojektowana przestrzeń wokół klamki, jest ona w zagłębieniu , ręką trafiamy w wybrzuszenie tapicerki nad klamką.
TESTY
Podczas testów samochodów pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży najmłodszych pasażerów zawsze nam czegoś brakowało. W przypadku tego Citroena wszystko to, czego do tej pory szukaliśmy mieliśmy na pokładzie.
Grand C4 Picasso zadowoli wszystkich wymagających bezpieczeństwa na wysokim poziomie. Na pokładzie znajduje się sześć poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 boczne i kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów. Minivan Citroëna został wyposażony w system ABS, ESP i rozdzielacz siły hamowania EBD. Między innymi dzięki temu Grand C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Jeśli szukacie samochodu, który jest funkcjonalny i bardzo komfortowy, a przy tym ze sporymi pokładami efektowności oraz pozytywnej energii, minivan spod znaku Citroëna okaże się jedną z niewielu propozycji łączących te wszystkie cechy.
TEST-PIERWSZA JAZDA
C4 Picasso jest pierwszym autem zbudowanym na nowej platformie EMP2. Chociaż na zewnątrz jest bardziej kompaktowe od poprzednika (krótsze o 4 cm), w środku miejsca jest więcej. To nie czary, ale efekt większego o 55 mm rozstawu osi. Rzeczywiście, zarówno z przodu jak i z tyłu wygodnie mogą podróżować nawet wysokie osoby, a cofnięta konsola centralna pozwala kierowcy swobodnie "wiercić się" podczas dłuższych podróży. Nisko poprowadzona linia okien, przeszklone słupki A oraz (opcjonalne) panoramiczne okno dachowe dodatkowo potęgują uczucie przestronności. Tylne fotele - trzy oddzielne elementy - można przesuwać do przodu i do tyłu, pochylać oparcia lub całkowicie je złożyć. Pozwala to uzyskać imponujących rozmiarów bagażnik z idealnie płaską podłogą. Jednak nawet przy komplecie pasażerów (i fotelach przesuniętych maksymalnie do przodu) do dyspozycji jest przestrzeń bagażowa o pojemności 630 litrów. Konkurencja w tej rywalizacji przepada z kretesem.
Citroen C4 Picasso to najbardziej awangardowy minivan na rynku. Warto zaznaczyć, że należy również do najpraktyczniejszych w swoim segmencie. A to oznacza, że zainteresuje się nim szerokie grono potencjalnych klientów. Z prezentowaną jednostką ma też bardzo dobre osiągi i rozsądnie pracujący automat.
Awangardowy-Citroen-C4-Picasso-1-6-THP
Citroen Grand C4 Picasso - test
-----------------
-------------------------
KONIEC
- sortuj według:
-
6 -
2 -
0 -
0
8 plików
1,43 MB