Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
zicko74
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna zikovski

widziany: 9.06.2024 12:30

  • pliki muzyczne
    1
  • pliki wideo
    8961
  • obrazy
    11501
  • dokumenty
    5437

26648 plików
6077,48 GB

Ukryj opis
Filmy o szczególnych walorach artystycznych

1922 - Nosferatu – symfonia grozy – reż. Friedrich Wilhelm Murnau

1927 - Metropolis – reż. Fritz Lang

1927 - Napoleon – reż. Abel Gance

1933 - Małe kobietki – reż. George Cukor

1936 - Dzisiejsze czasy – reż. Charles Chaplin

1937 - Towarzysze broni – reż. Jean Renoir

1939 - Dyliżans – reż. John Ford

1939 - Czarnoksiężnik z Oz – reż. Victor Fleming

1940 - Fantazja – reż. James Algar

1941 - Obywatel Kane – reż. Orson Welles

1951 - Szajka z Lawendowego Wzgórza – reż. Charles Crichton

1954 - La strada – reż. Federico Fellini

1962 - Osiem i pół – reż. Federico Fellini

1963 - Lampart – reż. Luchino Visconti

1968 - 2001: Odyseja kosmiczna – reż. Stanley Kubrick
  • 1,30 GB
  • 4 lis 20 0:04
8½ (wł. Otto e mezzo) – czarno-biały włoski film psychologiczny z 1962 w reżyserii Federicą Felliniego, z Marcellem Mastroiannim w roli głównej. Często uznawany za jeden z najlepszych, najbardziej inspirujących i wpływowych filmów w historii kina europejskiego i światowego.

Tytuł odnosi się do faktu, iż jest to ósmy i pół film Felliniego. Poprzednio wyreżyserował sześć filmów pełnometrażowych, dwa krótkometrażowe oraz pół filmu we współpracy z Albertem Lattuadą; ostatnie trzy wymienione produkcje liczone są „po pół”.

Film otrzymał dwa Oscary: za najlepszy film nieanglojęzyczny oraz za najlepsze kostiumy.

Obsada
Marcello Mastroianni – Guido Anselmi
Anouk Aimée – Luisa Anselmi
Sandra Milo – Carla
Claudia Cardinale – Claudia
Rosella Falk – Rossella
Barbara Steele – Gloria Morin
Guido Alberti – Producent
Nagrody
1964 – Federico Fellini, Oscar najlepszy film nieangielskojęzyczny
1964 – Piero Gherardi, Oscar najlepsze kostiumy
1964 – Federico Fellini, (nominacja) Oscar najlepszy reżyser
1964 – Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tullio Pinelli, Brunello Rondi (nominacja) Oscar najlepszy scenariusz oryginalny
1964 – Piero Gherardi, (nominacja) Oscar najlepsza scenografia
1964 (nominacja) – BAFTA najlepszy film obcojęzyczny BAFTA
Opis fabuły
Reżyser Guido musi nakręcić dziewiąty film w swojej karierze. Brakuje mu pomysłów, analizuje swoje życie, dzieciństwo, kobiety. Chciałby powiedzieć wszystko, a nie ma już nic do powiedzenia. A kiedy artysta nie ma nic do powiedzenia, może jeszcze zawsze opowiedzieć, dlaczego nie ma nic do powiedzenia.

Film rozpoczyna się sceną symboliczną. Reżyser Guido jest uwięziony we własnym samochodzie, który stoi w ulicznym korku. Nie może otworzyć drzwi, ani uchylić szyby. Jego położenie staje się coraz bardziej krytyczne – dusi się na oczach otaczających go, lecz absolutnie obojętnych ludzi z innych samochodów. W ostatniej chwili przebija dach swego wozu, ucieka, wznosi się ponad wszystko, ulatuje w dal. Fabuły właściwie nie ma. Bohater zobowiązał się nakręcić kolejny film. Producenci czekają, puszczono już w ruch ogromną machinę wytwórni, zbudowano gigantyczną dekorację, zaangażowano aktorów, ustalono ostateczny termin rozpoczęcia zdjęć, wszyscy czekają. Tymczasem reżyser nie ma jeszcze nawet cienia pomysłu. Rzeczywistość przeplata się tu z marzeniami, ze wspomnieniami z dzieciństwa, z wizjami fragmentów przyszłego filmu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/8%C2%BD
  • 1,74 GB
  • 3 lis 20 23:00
Lampart – włosko-francuski dramat historyczny z 1963 roku, w reżyserii Luchino Viscontiego. Ekranizacja wydanej pięć lat wcześniej powieści Giuseppego Tomasiego di Lampedusy o tym samym tytule.

Fabuła
Film zachowuje wszystkie najważniejsze wątki powieści. Jego akcja rozgrywa się na Sycylii w latach 60. XIX wieku. Główną postacią Lamparta jest don Fabrizio Corbera, książę Salina (Burt Lancaster), głowa możnego sycylijskiego rodu, tytułowy Lampart. Na wyspie triumfują żołnierze Giuseppego Garibaldiego (zob. Wyprawa tysiąca), a arystokracja stopniowo podupada i traci wpływy[2]. Salina próbuje znaleźć miejsce dla siebie i swojej rodziny w nowych, jednoczących się Włoszech. Zachodzące zmiany symbolizuje małżeństwo cynicznego i sprytnego siostrzeńca księcia, Tancrediego Falconeriego (Alain Delon), z pochodzącą z mieszczaństwa, acz bogatą i piękną Angeliką Sedarą (Claudia Cardinale).

Obsada
Burt Lancaster jako don Fabrizio Corbera, książę Salina
Claudia Cardinale jako Angelica Sedara
Alain Delon jako Tancredi Falconeri, siostrzeniec Don Fabrizia

Nagrody i wyróżnienia
Złota Palma na 16. MFF w Cannes (1963).
W roku 1995, z okazji stulecia narodzin kina, film znalazł się na watykańskiej liście 45 filmów fabularnych, które propagują szczególne wartości religijne, moralne lub artystyczne[5][6].
W plebiscycie krytyków filmowych, zorganizowanym w 2012 r. przez czasopismo Brytyjskiego Instytutu Filmowego „Sight & Sound”, Lampart na 250 ocenianych filmów zajął 57. miejsce.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampart_(film)
  • 1,43 GB
  • 3 lis 20 22:50
Szajka z Lawendowego Wzgórza (ang. The Lavender Hill Mob ) – brytyjski film z 1951 roku w reżyserii Charlesa Crichtona.

Obsada
Alec Guinness jako Henry "Dutch" Holland
Stanley Holloway jako Alfred "Al" Pendlebury
Sid James jako Lackery Wood
Alfie Bass jako Shorty Fisher
Marjorie Fielding jako Mrs. Chalk
Edie Martin jako Miss Evesham
Audrey Hepburn jako Chiquita

Nagrody i nominacje
Złoty Lew - 1951

Udział w konkursie głównym Charles Crichton - nominacja

BAFTA 1951

Najlepszy film brytyjski - wygrana
Najlepszy film z jakiegokolwiek źródła - nominacja

Oscary 1953

Najlepsze materiały do scenariusza i scenariusz T.E.B. Clarke - wygrana
Najlepszy aktor pierwszoplanowy Alec Guinness - nominacja

DGA 1953

Najlepsze osiągnięcie reżyserskie w filmie fabularnym Charles Crichton - nominacja

W roku 1995, z okazji stulecia narodzin kina, film znalazł się na watykańskiej liście 45 filmów fabularnych, które propagują szczególne wartości religijne, moralne lub artystyczne.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szajka_z_Lawendowego_Wzg%C3%B3rza
  • 714,9 MB
  • 3 lis 20 17:55
Dyliżans (ang. Stagecoach) – film produkcji amerykańskiej w reżyserii Johna Forda z roku 1939. Jeden z najsłynniejszych klasycznych westernów[1]. Film jest adaptacją opowiadania Dyliżans do Lordsburga Ernesta Haycoxa.

Dyliżans był pierwszym filmem Forda zrealizowanym w Monument Valley (powracał tam, by kręcić westerny przez ponad 25 lat). Film był także początkiem współpracy między Johnem Fordem a Johnem Wayne’em.

Fabuła
Film rozpoczyna się w momencie, kiedy grupka bohaterów wyrusza w podróż dyliżansem z małego miasteczka Tonto w Arizonie do Lordsburga w Nowym Meksyku. Jeszcze przed wyruszeniem pasażerowie dowiadują się, że z rezerwatu zbiegł słynny przywódca Apaczów, Geronimo, który zmobilizował swoich ziomków i grasuje w okolicy. W każdej chwili spodziewać się można jego ataku. Nie zrażeni tą wiadomością bohaterowie decydują się jechać. Wśród podróżnych znajduje się Lucy Mallory, żona oficera, spodziewająca się dziecka, która jedzie do fortu, położonego na drodze do Lordsburga, gdzie ma spotkać się ze swoim mężem. Drugim pasażem jest stateczny bankier Gatewood, a trzecim sprzedawca napojów alkoholowych, pan Peacock. Oprócz tego w dyliżansie jedzie też lekarz, doktor Boone, który dawno stracił prawo do wykonywania zawodu z powodu alkoholizmu. Kolejnym pasażerem jest Hatfield, zawodowy szuler. Tym samym dyliżansem podróżuje też panna Dallas, dziewczyna lekkich obyczajów, wyrzucona z miasteczka przez zgorszonych jej profesją mieszkańców. Szeryf Wilcox zasiada na koźle, obok woźnicy. Udaje się w podróż, gdyż sądzi, że uda mu się ująć zbiegłego z więzienia Ringo Kida, który poprzysiągł zemstę nad mordercami swego ojca i brata, braćmi Plummerami. Przewidywania stróża prawa sprawdzają się: rzeczywiście na drodze jadącego dyliżansu pojawia się Ringo Kid we własnej osobie...

Inne informacje
W 1966 roku został zrealizowany kolorowy remake filmu, pod tytułem Ringo Kid.
W 1995 roku, z okazji stulecia narodzin kina, film znalazł się na watykańskiej liście 45 filmów fabularnych, które propagują szczególne wartości religijne, moralne lub artystyczne

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyli%C5%BCans_(film)
  • 63 KB
  • 3 lis 20 17:53
napisy do filmu EN
  • 52 KB
  • 3 lis 20 17:49
2001: Odyseja kosmiczna (ang. 2001: A Space Odyssey) – amerykańsko–brytyjski film fantastycznonaukowy z 1968 roku w reżyserii Stanleya Kubricka.

O filmie
Obraz Kubricka opowiada o relacjach człowieka z innymi inteligentnymi bytami, zarówno pozaziemskimi, jak i stworzonymi przez człowieka[4].

Scenariusz został napisany wspólnie przez Stanleya Kubricka i Arthura C. Clarke’a[3], częściowo na podstawie wątków z opowiadań Clarke’a, szczególnie Posterunek (The Sentinel), a także Napięcie (Breaking Strain), Z kolebki – na wieczne orbitowanie (Out of the Cradle, Endlessly Orbiting...), Kto tam? (Who's There?), Podróż do wnętrza komety (Into the Comet) oraz U progu raju (Before Eden)[5][6]. Na jego podstawie Kubrick nakręcił film, a Clarke napisał powieść pod tym samym tytułem. Pomimo różnic m.in. w opisie kształtu i interakcji małp z monolitem, autor powieści wraca do ustaleń reżysera w dalszych jej częściach[7].

Film wszedł na ekrany kin 6 kwietnia 1968[8].

Doczekał się kontynuacji pt. 2010: Odyseja kosmiczna, gdzie wśród rywalizujących ze sobą załóg amerykańskich i radzieckich astronautów pojawia się astronauta David Bowman, główny bohater filmu Kubricka[9].

Fabuła
Film składa się z czterech epizodów, luźno powiązanych ze sobą tajemniczym monolitem, którego symbolika w filmie może być interpretowana na wiele sposobów. Wspomniane epizody to:

Świt ludzkości (The Dawn of Man)
TMA-1
Misja na Jowisza: osiemnaście miesięcy później (Jupiter Mission: Eighteen Months Later)
Jowisz i poza nieskończonością (Jupiter and beyond the Infinite)
Podobny monolit do tego, który był świadkiem ewolucyjnego skoku u hominidów (zbieracz–padlinożerca staje się myśliwym, wykorzystującym narzędzia służące do zabijania) na Ziemi, zostaje odkryty po tysiącach lat przez zespół geologów na Księżycu. Nieznane jest jego pochodzenie ani cel. Wiadomo jedynie, że wysyła sygnały radiowe w kierunku Jowisza. W kierunku tej planety zostaje wysłany statek „Discovery”, gdzie oprócz dwóch naukowców i zahibernowanej załogi, znajduje się najdoskonalszy wynalazek uczonych – wyposażony w sztuczną inteligencję komputer HAL 9000. Komputer, obdarzony samoświadomością i uczuciami, buntuje się przeciw ludziom i postanawia zgładzić załogę statku. Ratuje się jedynie dr David Bowman (Keir Dullea), który wyłącza po kolei układy HAL-a. Bowman, który dociera do orbity Jowisza, udaje się w psychodeliczną podróż przez bramę „pełną gwiazd” przez czas i przestrzeń, doświadczając własnej starości, śmierci, a także ponownych narodzin w innej fazie egzystencji.

Interpretacja
Film jest perfekcyjnym dziełem audiowizualnym. Synergia obrazu i dźwięku sprawia, że widz odbiera go nie tylko intelektualnie, lecz także emocjonalnie. Dzieło może być traktowane jako filozoficzny traktat o naturze człowieka wobec nieznanego[10]. Jednym z pytań stawianych przez twórców filmu jest wzajemna relacja między człowiekiem a stworzonymi przez niego maszynami, które w miarę uzyskiwania coraz bardziej skomplikowanych funkcji myślowych (sztucznej inteligencji) mogą się od niego uniezależniać, a nawet otwarcie zwracać się przeciwko niemu[3].

https://pl.wikipedia.org/wiki/2001:_Odyseja_kosmiczna_(film)
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    4
  • pliki muzyczne
    0

7 plików
5,17 GB




Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (29)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (29)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności