Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Fama Pro 7.4.83.rar

Download: Fama Pro 7.4.83.rar

43,97 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Fama Pro to przydatne oprogramowanie do wystawiania różnego rodzaju faktur z możliwością zarządzania magazynem oraz prowadzeniem kartotek towarów i kontrahentów.Program Fama Pro umożliwia wystawianie faktur VAT (w tym również jako pro-forma), faktur seryjnych i zaliczkowych oraz faktury korygujące zakup, sprzedaż, paragony, zamówienia od dostawców i klientów. Użytkownik może samodzielnie modyfikować dokumenty, wpisując nowe stawki VAT, towary i usługi, a także podawać ceny netto lub brutto.

Fama Pro zawiera też niezbędne narzędzia wspomagające drukowanie różnych gotowych dokumentów, faktur, etykiet towarowych, paragonów oraz formularzy przelewów. Współpracuje z najpopularniejszymi drukarkami fiskalnymi – Posnet, Innova, Elzab lub Novitus. Program umożliwia również uzyskiwanie różnych zestawień i raportów zawierających całkowite przychody i rozchody, rozliczenia magazynu, zyski ze sprzedaży w formie kwotowej lub procentowej oraz sprzedaż kontrahenta, towaru lub udziału w sprzedaży.

Program służy również do prowadzenia magazynu (obsługuje do 35 różnych magazynów). Można w nim wystawiać wszelkiego rodzaju dokumenty magazynowe typu PZ, WZ, RW, PW, DD, PP czy MM, a także prowadzić ewidencję ilościowo-wartościową stanów magazynowych. W dodatku umożliwia podłączenia czytnika kodów kreskowych. Ostatnim istotnym elementem programu jest moduł do zarządzania kartotekami kontrahentów i towarów, w których wypisujemy i modyfikujemy informacje o kliencie lub o towarach, wyrobach i innych surowcach w magazynie.

Uwaga!
Program Fama Pro dostępny jest też w innych wersjach – Fama Start, Fama Standard i Fama Multi. Wszystkie te wydania są płatne i mocno ograniczone w porównaniu do Fama Pro. Aplikacja będzie działać jako wersja demonstracyjna przez 30 dni. Po tym okresie należy ją odinstalować z dysku twardego lub zakupić na stronie producenta.=======System operacyjny:
Windows XP / Vista / 7

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne foldery z plikami do pobrania
Inne pliki do pobrania z tego chomika
+FIRMA to kompleksowy pakiet do zarządzania firmą, przeznaczony dla małych i średnich przedsiębiorstw. Program zbudowany jest w oparciu o aplikację CRM plus.Faktury Magazyn, Analizy Modułu Faktury Magazyn, Moduł KPiR (Księga Przychodów i Rozchodów), Moduł Rejestru VAT, Moduł CRM, Analizy CRM, PRODUKCJA, Kalkulator Odsetek, Możliwość zaczytania danych. 1. Moduł Faktury, Magazyn a. Paragony (wystawianie, wydruk fiskalny) b. Faktury sprzedaży (wystawianie wydruk) c. Faktury zakupu (rejestracja, nie drukuje) d. Rachunki (wystawianie, wydruk) e. Korekty (zakupu, sprzedaży) f. Przyjęcie zewnętrzne (wystawianie, wydruk) g. Wydanie zewnętrzne (wystawianie, wydruk) h. Zamówienie (wystawianie, wydruk) i. Faktura Pro Forma (wystawianie, wydruk) j. Dokument inwentaryzacji stan magazynowy (wydruk) k. Rejestr VAT sprzedaży, zakupów, korekt, środków trwałych (wydruk) l. Pismawezwania do zapłaty różne stopnie m. Dokumenty KP (kasa przyjmie) KW (kasa wyda) (wystawianie, wydruk) n. Wydruk polecenia przelewu dla faktur (drukarka igłowa) 2. Moduł Analizy (Faktury, Magazyn) a. Raport należności oraz zobowiązań w okresach b. Analiza wartościowa (sprzedaży, zakupów, zysku) w przedziale c. Analiza kosztów wartościowa w przedziale czasowym d. Analiza towarów stan magazynowe, raporty wykonywalności zamówienia (kontrola stanów magazynowych) e. Analiza dokumentów - Sprzedaż wg. Kontrahentów - Zakup wg. Kontrahentów - Wydania magazynowe wg. Kontrahentów - Firmy kupujące dany towar - Sprzedaż wg. Kontrahentów i towarów - Wydania mag. wg. Kontrahentów i towarów 3. Moduł KPIR a. Rejestracja zdarzenia księgowego (kupno, sprzedaż itp.) b. Wydruk Książki PiR c. Automatyczny import dokumentów z FM. 4. Moduł CRM a. Rejestrowanie danych klientów b. Określanie statusu klienta, na podstawie prowadzonej sprawy c. Możliwość rejestracji osób reprezentujących klienta w kontaktach d. Rozbudowane możliwości wyszukiwania klienta za pomocą filtrów: - nazwa pełna - nazwa skrócona - adres - NIP - telefon - osoba kontaktu - bank - WWW - adres Email - województwo - miasto - branża 5. Funkcjonalności dodatkowe: a. Zamiana dokumentu wydania na fakturę sprzedaży b. Zamiana dokumentu przyjęcia na fakturę zakupu c. Zamiana dokumentu zamówienia na fakturę sprzedaży d. Zamiana dokumentu Pro-Forma na fakturę sprzedaży e. Wystawienie faktury sprzedaży do paragonu f. Seryjny wydruk faktur sprzedaży (drukarka atramentowa) =====System:Windows XP/Vista/7/8
Anakonda to rozbudowany system klasy ERP wydany na licencji GNU/GPL. Wypełnia większość obszarów działania firmy, w tym między innymi takie jak: administracja, sprzedaż , magazyny, produkcja, księgowość, raporty, kadry i płace. Ze względu na wciąż zmieniające się uwarunkowania rynkowe, program bardzo często aktualizowany. Uwaga! Podczas pierwszego uruchomienia programu jako login należy wprowadzić 'test', a hasło: 'anakonda'. =======System:Windows XP/Vista/7
Asystent Biura Tłumaczeń jest to oprogramowanie wspomagające działanie firm zajmujących się profesjonalnym tłumaczeniem tekstów. Program administruje działaniem firmy przyjmując zlecenia przychodzące i wychodzące, oznaczając jednocześnie statusy realizacji zamówień, np.: niezrealizowane, w realizacji, przygotowane itd. Pozwala wybrać dogodny sposób rozliczania taki jak: Znaki ze spacjami, znaki, słowa lub strony. Ponadto istnieje moduł działający na zasadzie dziennika zadań wykonywanych w przyszłości, w tzw. zaplanowanych zadaniach umieścisz operacje, o których Asystent przypomni Ci w podanym przez Ciebie terminie, dzięki czemu nigdy nie zapomnisz o ważnych dla Twojej firmy działaniach. Możesz również integrować konto bankowe Twojej firmy i dzięki opcji „Wyciągi bankowe” dokonywać, np. co miesięcznej analizy wydatków oraz przychodów Twojej firmy. Asystent nie zawiedzie Cię również w kwestii rozliczeń, fakturowania. W każdej chwili możesz wystawić fakturę VAT swoim kontrahentom, a także wszelkiego rodzaju rachunki oraz paragony. Będąc w obszarze rozliczeniowo - kasowym nie należy zapominać o module Dokumenty kasowe, który pomoże Ci w co miesięcznych rozliczeniach kasowych, generując kompleksowe raporty. Warto wspomnieć o module pozwalającym na gromadzenie, przetwarzanie i błyskawiczne wyszukiwanie w korespondencji przychodzącej i wychodzącej z firmy która jest poparta o firmową skrzynkę pocztową, którą również obsłużysz w Asystencie Biura Tłumaczeń 2013. Najważniejsze możliwości programu: funkcjonalny system CRM do zarządzania relacjami z klientami i danymi kontaktowymi; zintegrowany klient poczty e-mail pozwalający na pracę nie tylko z indywidualnymi kontami pocztowymi ale również ze wspólnymi skrzynkami; moduł sprzedaży pozwalający na wystawianie faktur, paragonów, rachunków, generowanie raportów kasowych, raportów ze sprzedaży itp.; moduł przyjmowania zapytań ofertowych, generowania ofert, przyjmowania i realizowania zamówień; elektroniczna książka korespondencji pozwalająca na gromadzenie, kontrolę i błyskawiczne wyszukiwanie w korespondencji; narzędzie do tworzenia różnorodnych raportów i statystyk==========System:Windows XP/Vista/7/8
Asystent Komis 2014 jest przeznaczony dla firm, podmiotów gospodarczych prowadzących działalność Komisu, Lombardu itp. Oprogramowanie wraz ze swoimi funkcjonalnościami znacznie usprawnia działanie firmy. Najważniejszym modułem programu jest Magazyn. Jego możliwości to łatwe wyszukiwanie produktów, dodawanie opisów do produktów, definiowanie drzewiastych kategorii, obsługa szeregu dokumentów: przyjęcie PZ, wydanie WZ, przesunięcie MM i inne., Program pozwala na drukowanie sumarycznych zestawień zapasów i obrotów magazynowych. Pozwala także na zapisywania załączników do produktu, tworzenie galerii zdjęć dla danego produktu, definiowanie własnych pól dodatkowych, eksport i import danych itp. Następną funkcjonalnością jest moduł do tworzenia dokumentów kasowych oraz prowadzenia sprzedaży, fakturowania oraz prowadzenia i kontroli stanów magazynowych. Posiada wsparcie dla drukarek fiskalnych zgodnych z protokołami POSNET (thermal, temo), NOVITUS (Vivo), ELZAB, INNOVA, FAREX TOPAZ. Umożliwia tworzenie różnorodnych dokumentów magazynowych, raportów sprzedaży itp. Posiada moduł zamówień pozwalający na obsługę zamówień od klientów. Program do wystawiania faktur obsługuje dowolną liczbę magazynów, kont bankowych. Do całości dochodzi zdefiniowana indywidualnie skrzynka pocztowa do kontaktu z dostawcami oraz klientami. WYBRANE MOŻLIWOŚCI: łatwe wyszukiwanie produktów dodawanie opisów do produktów dodawanie galerii zdjęć zapisywanie załączników do produktów dodawanie drzewiastych kategorii Wystawiania faktur sprzedaży i zakupu: VAT, Marża, Proforma, RR, Korygująca, Wewnętrzne, Eksportowe, Zaliczkowe Wystawianie Rachunków, Paragonów, KP (Kasa przyjmie) i KW (Kasa wyda), Noty korygujące Drukowanie faktur i innych dokumentów do formatu PDF Fakturowanie cykliczne Drukowanie raportów VAT, raportów sprzedaży, raportu zysku, raportów kasowych do formatu PDF Raporty: sprzedaży i zakupów faktur i towarów z uwzględnieniem cen zakupu, sprzedaży, netto, brutto; Spis z natury Wysyłanie faktur poprzez zintegrowany klient e-mailem Kontrola wystawionych faktur: oznaczanie statusu faktury: wysłana / opłacona z uwzględnieniem daty Możliwość sortowania wystawionych faktur według numeracji, oraz dowolnych pól w fakturach Wystawianie faktur od cen brutto lub netto Sprzedaż produktów z magazynu według kolejności FIFO, LIFO i innych Możliwość dodania komentarza na fakturze przed podpisem i po podpisie Możliwość dodania załączników do faktur vat oraz innych dokumentów sprzedażowych, przypisania do grup oraz dodawanie opisu do faktur Możliwość zmiany podmiotu wystawiającego fakturę z poziomu faktury Możliwość importowania danych (produktów) bezpośrednio do faktury z innych baz danych oraz z plików DBF i CSV Możliwość wydruku samych produktów z faktury oraz sortowanie pozycji na fakturze według wyświetlanych pól==============System:Windows XP/Vista/7/8
Program Asystent Rejestr Umów służy do zarządzania umowami zawartymi z różnymi podmiotami gospodarczymi. Pozwala rejestrować wszelkie niezbędne informacje na temat umów, takie jak: daty zawarcia i zakończenia umowy, przedmiot, typ i wartość umowy, szczególne warunki realizacji itp. Posiada moduły zaplanowanych zadań i danych kontaktowych. Niektóre cechy programu: data zawarcia i data zakończenia umowy oraz przejrzysty widok na postęp realizacji umowy dzięki przedstawieniu realizacji poprzez pasek postępu przedmiot umowy, wartość umowy, typ umowy, rodzaj oraz szczególne warunki realizacji umowy zawarte w jednym miejscu dają pełen obraz zawartej umowy szybkie wyszukiwanie, możliwość przeszukiwania zaawansowanego, sortowanie po dowolnej kolumnie na liście umów, daje pełną kontrolą nad zawartymi umowami kontrola finansów zawartych umów, raport zmian, skanowanie załączników bezpśrednio do programu to jedne z wielu funkcji programu możliwość tworzenia aneksów do umów, dodawania załączników, raport zmian, tworzenie grup umów czyni program skutecznym w codziennej pracy===========System:Windows XP/Vista/7/8
Druczek to oprogramowanie stworzone do obsługi biur, instytucji, urzędów jak i firm. Produkt pozwala tworzyć profesjonalnie wyglądające wydruki. Za jego pomocą wydrukujemy wiele rodzajów dokumentów jak druki pocztowe, kasowe, bankowe, kadrowe, obsługi zakupów, zamówień, sprzedaży czy magazynu. Obsługiwane są wszystkie ważne deklaracje podatkowe w tym VAT-7, VAT-7K, PIT-4R, PIT11, PIT-28, PIT-36, PIT-36L Posiada możliwość wystawiania faktur a nawet drukowania przelewów. Program charakteryzuje również daleko idąca integracja z siecią, co oznacza, że można prowadzić wymianę danych FTP, generowanie baz PHP, wysyłanie e-maili czy pobieranie danych z WWW. Istotnym ułatwieniem podczas pracy jest automatyczna weryfikacja i rozpoznawanie NIP, Regon, PESEL, numeru dowodu osobistego, numeru rejestracyjnego. W programie odnajdziemy również dodatkowe bazy danych zawierające taki dane jak kody pocztowe, urzędy skarbowe, banki, numery kierunkowe i wiele innych.=======System:Windows NT/2003/XP/Vista/7/8
Fama Pro to rozbudowany program do obsługi filii, wystawiania faktur, zarządzania magazynami i kartotekami różnych towarów i kontrahentów. Oprogramowanie dostępne jest w trzech różnych wersjach – Fama Start, Fama Standard i Fama Pro. Wersja profesjonalna jest najbardziej rozbudowana względem dwóch pozostałych edycji programu. Programy Fama Start/Standard i Pro, przeznaczone są dla małych, średnich i dużych firm. Posiada prosty i intuicyjny interfejs, a także jest bardzo prosta w obsłudze podczas wystawiania różnego rodzaju faktur (również proforma). Użytkownicy lub pracodawcy mogą wystawiać nie tylko faktury, ale również paragony, zwroty do paragonu, składać zamówienia od klienta i do dostawcy i tworzyć faktury korygujące sprzedaż/zakup. Kolejną zaletą programu jest możliwość prowadzenia kartotek kontrahentów, w których znajdziemy najważniejsze informacje o kliencie i historii kontaktów. Oprócz tego program pozwala też prowadzić do 35 magazynów, wystawiać dokumenty magazynowe WZ, RW, PW, MM, ZW, DD i PP, a nawet zarządzać kartotekami towarów, wyrobów i innych usług dla poszczególnych magazynów. Najważniejsze cechy programu: Praca w systemie Windows. Prosta instalacja. Prowadzenie kartotek towarów i kontrahentów. Współpraca z programami księgowymi. 35 magazynów. Faktury obcojęzyczne, wielowalutowość. Faktury seryjne. Faktury zaliczkowe. Obsługa filii. Obsługa produkcji - skład surowcowy wyrobów. Pełny nadzór nad udzielonym kredytem kupieckim; blokady; przypominanie; mail. Rozbudowany system obliczania prowizji dla uczestników transakcji. Samodzielna modyfikacja wielu parametrów /nowe stawki VAT, formatowanie dokumentów. Współpraca z kolektorami danych. Obsługa kas i drukarek fisklanych. Ostrzeżenie przed wykonaniem nieprawidłowej operacji. Uzyskiwanie własnych zestawień - zapytania SQL. Praca w sieci, wielostanowiskowa.=======System:Windows XP/Vista/7/8
Samozatrudnienie to intuicyjny program dla jednoosobowej firmy zarówno dla rozliczających się na podstawie Książki Przychodów i Rozchodów lub ryczałtu. Przeznaczony zarówno dla płatników VAT i dla nie-vatowców. Wszechstronna i bardzo prosta obsługa programu, który pomaga nie tylko w prowadzeniu bieżącej działalności, lecz również umożliwia kontrolowanie wszystkiego, co dzieje się w Twojej firmie. Oprogramowanie zawiera m.in. fakturowanie, przelewy, rozliczenie auta, kontrolę zapłat, ZUS i wiele innych funkcji jakich wymaga prowadzenie własnego biznesu. Podatek dochodowy Prowadzenie Książki Przychodów i Rozchodów lub rozliczanie się na podstawie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W programie możena wybrać okres wyliczenia podatku dochodowego (miesięczne lub kwartalne). Program pozwala także na rozliczanie się na podstawie podatku liniowego. Dla ryczałtowców ewidencja przychodów, deklaracja PIT-28/A/B. Podatek VAT Rejestry sprzedaży i zakupów VAT według aktualnych wzorów. Wybór metody rozliczania podatku VAT: miesięczna, kwartalna, kasowa. Szeroki wybór deklaracji VAT: VAT – 7, VAT – 7K, VAT – 7D, VAT – 8, VAT – 9M, VAT – 10, VAT – 11, VAT – 12, VAT – UE/A/B/C, - UEK. E-deklaracje Moduł programu umożliwiający wysyłanie deklaracji VAT-7 drogą elektroniczną z programu do Urzędu Skarbowego. Po przesłaniu zeznania generowane jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) zawierające numer referencyjny złożonej e-deklaracji. ZUS Wyliczanie składek ubezpieczeniowych właściciela oraz sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS (DRA i RSA). Deklaracje mogą być drukowane na oryginalnych formularzach lub przekazywane do programu Płatnik.=========System:Windows XP/Vista/7/8
System umożliwia pełne zarządzanie produkcją, gospodarką magazynową, obiegiem prac. Modus usprawnia również zarządzanie zleceniami, przydzielanie prac pracownikom oraz maszynom. Pozwala również rozliczać pracowników z akordów na podstawie norm czasowych. Dodatkowo automatyzuje większość procesów przedsiębiorstwa. Jedyne na świecie rozwiązanie automatycznego generowania receptur produktów. Podstawowe moduły systemu: Zamówienia - Kluczowe rozwiązanie systemu opracowane przez firmę RHO Software. Polega na generowaniu receptur końcowych produktów na podstawie wstepnie zdefiniowanych "receptur wirtualnych" Wszystko odbywa się automatycznie podczas wprowadzania zamówienia. System wygeneruje produkt końcowy oraz zdefiniuje produkcję w harmonogramie oraz w module zapotrzebowania na surowce. Produkcja - Najbardziej zaawansowany moduł systemu pozwalający na śledzenie wszelkich procesów związanych z produkcją. Tutaj powstają plany i zlecenia produkcyjne. Do dyspozycji dostępne są również ewidencje pracowników, normy czasowe i akordowe, ewidencje maszyn i dyspozycje rozkładowe, automatyczne przydzielanie prac procownikom oraz szereg wydruków dostosowanych do wymogów użytkownika. System generuje i drukuje kody kreskowe, oraz pozwala na deklarację prac w terminalach produkcyjnych. Zapotrzebowanie - System oblicza i informuje o brakach w magazynie, potrafi również generować zamówienia do dostawców, które można wysłać mailem bezpośrednio z programu. Finanse - Moduł do obsługi kas i rozliczania się z kontrahentami. Obsługuje zarówno zapisy wynikające ze sprzedaży, jak i wprowadzone zobowiązania firm. CRM (Customer Relationship Management) - ewidencja kontrahentów, rejestracja zdarzeń z nimi związanych oraz przypomnienia i powiadomienia czasowe, poczta elektroniczna, a także oferty handlowe. Magazyn - Wszelkie funkcje związane z gospodarką magazynową, dostawy i wydania towarów, kartoteki produktów, cenniki.Automatyczne MM oraz bogate funkcje nadzoru tzw. niezgodności magazynowe. Sprzedaż - Modus umożliwia szybkie wystawianie dokumentów np. z zamówienia oraz drukowanie ich wg własnych szablonów wydruków. Logistyka - Moduł do zarządzania załadunkiem i obsługą transportu w firmie. Dodatkowo pozwala na ewidencję taboru samochodowego. Program wymaga rejestracji po której dostępna jest pełna 30-dniowa wersja testowa. Użytkownik ma do dyspozycji gotowe bazy danych z różnych firm.========System:Windows 2000/XP/2003/Vista/7
Modus Free to darmowa wersja popularnego systemu wspomagającego proces produkcji w małych i średnich przedsiębiorstwach. W programie znajdziemy szereg różnych modułów umożliwiających zarządzanie m.in.: magazynem, produkcją, logistyką firmy, finansami, zamówieniami czy relacjami z klientami. Z pomocą programu możliwa staje się prosta optymalizacja zasobów produkcji, kontrola i poprawa produktywności, a także przegląd całej produkcji od momentu złożenia zamówienia do wydania gotowego produktu, planowanie jego transportu na wyznaczonych trasach oraz przydzielanie prac pracownikom/maszynom i rozliczanie ich z akordów na podstawie norm czasowych. Dodatkowo aplikacja umożliwia wystawianie rachunków, faktur, jak również tworzenie przydatnych analiz i raportów. Modus pracuje w oparciu o darmowy system bazodanowy Firebird. System Modus ERP posiada też inne przydatne moduły MRP (Planowanie zapotrzebowania materiałowego ) i EAM (utrzymanie ruchu), a także nowy terminal produkcyjny. Oprócz tego znajdziemy w nim też możliwość importowania wybranych kartek z pliku XLS, przeprowadzania wielowymiarowych analiz danych, przydzielania pracowników do grup akordowych oraz realizacji i rozliczania produkcji w ramach grupy. Uwaga: Program dostępny jest w darmowej wersji, ale posiada pewne ograniczenia. Umożliwia pracę na 1 stanowisku i nie oferuje modułu CMMS. Ponadto umożliwia tylko jedno połączenie do bazy, a także pozwala na zakładanie maksymalnie jednego konta użytkownika (ADMIN ze wszystkimi usprawnieniami).==============System:Windows XP/Vista/7/8=====Ocena:5
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności